Sunday, October 15, 2006

inspelningsdag 2

söndag förmiddag. R.E.M.´s "Man on the moon" i högtalarna. tillät mig själv att sova till halv tio innan jag steg upp. två dagars inspelning, från 8-21 tär gott där det kan. lika intressant som det är att studera andra personers regisserande, lika fragmenterat blir det av att man inte får en helhetsbild av ett enda verk. 5h per film påminner mycket om en fabriksproduktion som jag inte är riktigt överens med. igårkväll var jag NICCOLOs DP (director of photography). han kan mycket väl ha en av de snyggaste filmerna av oss alla när han väl är klar med den. fick använda dollyn och jibarmen för första gången - en ohejdad rolighet. vi spelade in hemma hos NICCOLO och SILVERIO igen. hela deras enorma lägenhet såg ut som ett slagsfält med tre ton filmutrustning utspritt precis överallt. filter, C-stands, redheads, dedolights, magic arms, boxar, väskor, sladdar, ponys, sandbags, ännu fler lådor och en massa annat. idag, söndag, ska jag agera i MARIAs film. det blir skönt att kunna koncentrera mig på mig själv och inte behöva ta ett tekniskt ansvar idag. idag ämnar jag hänge mig och ha roligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home